090424001

Rom. 12,1-2.Be om integritet og en ny mulighet uten å dømme og baksnakke til i Agape og integritet å åpne munnen å si hva Guds Ord sier og jeg tror og vil stå for i all fremtid alene om jeg må, om det jeg opplever som vranglære som ble forkynt sist møte. Bibelen MÅ være fundamentet. Jeg tror mitt kirkesamfunn i Norge er på ville veier, og det gjør meg urolig. Men be om at Gud tar bort latskap og ønske om å følge Mammon og selviske handlinger og religiøsitet og likegyldighet, med gudsfrykt og sorg over min neste som i tro til en slik forkynnelse vil miste frelsen, et sant bibelsk liv her og evigheten med Gud. Jeg er helt ærlig redd, for det jeg fant i mitt kirkesamfunn og jeg finner i røttene og fundamentet av grunnfestet tro bygd på bibelske prinsipper som står fast på et bibelsk trosgrunnlag og forpliktelse til å leve slik Bibelen sier holder på å briste og forsvinne i Kirkesamfunnet mitt i Norge. 1. Kor. 5,6. Om dette forsvinner fra mitt liv, forsvinner jeg, som kristen, og dermed hele min sanne identitet. Det kommer også til å skje i kirken. Det er jeg er urolig for i kirkesamfunnet, er at man med gode motiv bruker feil metode for å nå flere med evangeliet. Be om at man ikke går på akkord og gjør kompromiss, eller prøver å tilpasse seg tidsånden.

Alt som er bygd på bibelske prinsipp og gir tyngde, balanse, integritet, og legedom inn i mitt liv. Og har tatt bort menneskefrykt. Alt i mitt liv som holder meg borte fra ikke leve for meg selv (som er det å ikke være kristen). Det som holder meg borte fra egoet er tjenesten, men er ikke tjenesten for Jesus, er den likevel kun religiøst hykleri for meg. Og tjener ikke min neste I evighetsperspektiv. Be om at vi husker at å være kristen er ikke først og fremst at jeg søker hva som er best og godt for meg, men for Guds rike og Guds mål, uansett om det da ikke ser godt ut for meg er det godt. Heller ikke hva dom menneskelig er best og godt for oss her og nå, men i evighetsperspektv. I dette perspektivet kan det være best å lide nå. Husk på Josef, det vonde tjente til det gode ikke på individualistik plan. Vet ikke om vi i Norge i dag egentlig hadde forstått hva Josef mente med at det tjente til det gode. For det var ikke for han, men mange andre som ikke hørte til Hans familie kultur osv. for han tjente Gud og jeg er ikke mer viktig for Gud enn noe annet menneske. Men Josef gikk ikke på akkord med sin tro og integritet i det han foretok seg, men levde i integritet om det førte til fengsel eller opphøyelse. Han tilpasset seg ikke det egyptiske samfunnet på en slik måte mange i dag mener kristne skal. Han fikk respekt og tjente andre fordi han var annerledes på en god måte. Hadde han gått på akkord med sin identitet som hebreer hadde hele hans vitnesbyrd mistet all sin kraft og saltet vært ødelagt. Integritet er noe som blir ødelagt om det ikke holder alltid, livet ut. Noe vil alltid være ødelagt ved integriteten da og den vil ha en evig brist.

Jona tenkte kanskje ikke alle mennesker var like viktig, men Gud hadde andre tanker.

Dør min venn, men kjenner Jesus, i en sann bibelsk adventistisk ikke grådig tro er det verre og sørger jeg mer som kristen over henne som dør av selvforskyldt rus i gatene i Mexico, men ikke fikk mulighet til å kjenne Jesus, fordi jeg tidligere brukte en time mer på unyttig underholdning, enn å være våken som kristen, så jeg Så (og se og se kan være to ulike ting) jenta på besøk som ikke hadde det godt. Det er ikke snakk om at jeg ikke som menneske følelsesmessig kjenner en helt annen tilknytning og dermed følelsesmessig sorg. Likevel som kristen er den sorgen en sorg med tyngde og glede.

Glede som kristen er ikke nødvendigvis følelsesmessig glede, men en reell tro som gir evig grunn til glede også når den ikke føles. Følelser er ikke til å stole på. Man føler mye godt om man er beruset, har sovet for lite eller spist 200g sjokolade uten å dele eller gi pengene til misjonen, men følelsene er ikke reel.
Derfor er jeg redd mye av vårt snakk og vår følelse i Vesten i dag av å ha det så godt er bygd på en lignende rus av materialistisk selvbedrag og rasistisk selvgodhet. Vi ikke vil innse fordi vi ikke vil forsake. Det er opplagt i vår måte vi som forbrukere lever på i vesten at vi er rasister, om vi ikke.